סיכומים ומדריכי תוכן במגוון תחומים
מצוקת מקום – הדרך לבחירת שירותי אחסנה בישראל

מצוקת מקום – הדרך לבחירת שירותי אחסנה בישראל

שירותי אחסנה הם שם כוללני לשני פתרונות עיקריים שהמחנה המשותף שלהם הוא המענה למחסור במקום לאחסון פריטים מסוגים שונים כשההבחנה העיקרית היא בין אחסון תכולת דירה במגזר הפרטי ועד לאחסון סחורות מסוגים שונים במגזר העסקי. כך או כך, מדובר בפתרון מאוד נפוץ אך יש מספר דברים שכל מי שמעוניין לשכור מחסן חייב להכיר. ריכזנו בפניכם את העקרונות לבחירת מקום אחסנה מושלם במחיר הזול האפשרי.

מי צריך שירותי אחסנה?

מצוקת המקום אינה פוסחת על אף מגזר ולצד בעלי עסקים כדוגמת חנויות שמחפשים לשכור מחסן לאחסן סחורה, התווספו בשנים האחרונות הרבה מאוד יבואנים ומשווקים באינטרנט שאינם מחזיקים חנות כלל ושמנהלים את המכירות באמצעות אתרי האינטרנט השונים. לכל אלה כמובן צריך להוסיף את כל מי שמחפש מקום לאחסן את תכולת הדירה במקרים של מעבר, שיפוץ או אפילו נסיעה ממושכת לחול ומקבלים תמהיל לקוחות שונה אך עם צורך דומה.

איך לבחור שירותי אחסנה?

זה נשמע מאוד פשוט אך במציאות יש הרבה דברים שאתם צריכים לשים אליהם לב לפני שאתם בוחרים מקום אחסון ושכל טעות עשויה לעלות לכם בנזקים לסחורה או לתכולה ובתשלומים מופרזים שלא לצורך.

מיקום

למיקום של המחסן יש משמעויות מרחיקות לכת. מצד אחד ככל שנרחיק ממרכזי האוכלוסייה והערים הגדולות, כך נוכל להוזיל את העלויות אך יש עוד כמה דברים שצריך לזכור. כשמדובר בעסק, ישנה חשיבות מאוד גבוהה לגישה אל המחסן כך שיהיה קרוב לקו החלוקה בעסקים גדולים או אל מי שצריך להגיע אליו כאשר מדובר בעסקים קטנים. באחסון תכולת דירה לעומת זאת חשוב להביא בחשבון גם את עלויות ההובלה וככל שהמרחקים בין המחסן לבין הדירות יהיה גדול יותר, כך התשלום יהיה גבוה אף הוא ובסופו של דבר מרבית המקומות שמאחסנים בהם את התכולה צריכים להיות נגישים כך שניתן יהיה להוציא או לאחסן פריטים ומקום מרוחק לא תמיד יאפשר את זה.

אבטחה

כל שירות אחסנה חייב להיות בטוח ככל שניתן ועל כן חובה עלינו לבדוק ולוודא שבמתחם שאנו עומדים לשכור קיימים סידורי אבטחה מספקים כגון אזעקות, מוקד שמירה, מצלמות אבטחה ועוד. כמו כן חשוב מאוד לבדוק את הביטוח שמוצע לכם והאם הוא מספק שיפוי הולם במקרה הצורך.

מכולה או מבנה

אחת משיטות האחסנה שנהנות מצמיחה גבוהה היא השימוש במכולות. מדובר בשיטה זולה אך במרבית המקרים היא עשויה שלא להתאים לכם. אם אתם צריכים לאחסן ציוד שאינו מושפע מטמפרטורות גבוהות או מחסור באוורור מה טוב ומכולה יכולה להתאים אך בפועל, אחסון במבנה עדיף מכל הבחינות. מדובר במקום מוגן ומאוורר שמציע לכם תנאים דומים לכל מחסן או דירה ולכן גם סביר להניח שלא ייגרם נזק כלשהו לתכולה או לסחורה – דבר שלא ניתן לומר על אחסנה במכולות.
השכרת מחסן לאחסנה
מחסן קטן שמתאים לאחסון סחורה או אחסנה של תכולת דירה

רישיון

עוד דבר שחייבים לבדוק הוא הימצאות רישיונות להפעלת מתחם אחסנה. מדובר בעסק שמחויב לעבוד על פי התקנו ולכן חובה עליו להמציא אישורים ורישיונות מהרשות העירונית ומהמשרד לכבאות והצלה. היעדר אישור כזה אולי לא מטריד אתכם בהתחלה אך אם יוצא כנגד המקום צו פינוי, אתם עשויים למצוא את עצמכם מגיעים בבהלה לפנות את המחסן ולהעבירו למקום אחר – תהליך שלוקח זמן, אנרגיה ועולה גם כסף.

תנאי אחזקה

כפי שציינו, מחסנים להשכרה הם הרבה יותר מהמחסן הפרטי שלכם. מתחמי האחסנה כוללים מאות יחידות שונות על פני עשרות דונמים. ולכן יש צורך לתחזק את המתחמים האלו באופן קפדני. תוסיפו לכך את העובדה שאתם לא יודעים מה השכן שלכם מאחסן ותגיע למצב שבוא מזיקים שונים יכולים להגיע גם לתכולת הדירה שלכם. זאת הסיבה שחובה עליכם לוודא שהמקום מתנהל באופן מקצועי ושתנאי התברואה נאותים. בדקו את רמת הניקיון והאם נעשה במקום ריסוס כנגד מזיקים לפחות אחת ל6 שבועות.

מחסן משותף או פרטי

עוד התלבטות שאתם יכולים למצוא את עצמכם מתמודדים אתה היא האם לבחור ביחידת אחסון פרטית שבה רק לכם יש גישה אליה או להסתפק במחסן משותף שבו כולם מאחסנים את התכולה שלהם. ברור שעדיף יחידת אחסון פרטית אך באותה מידה חשוב לבדוק את הפרשי המחיר. אם מדובר בהפרשים מהותיים ואם אתם לא זקוקים לגישה חופשית אל המחסן, ניתן להסתפק במחסן משותף אך אם אתם בעלי עסק שצריכים להגיע אל המחסן או אם אתם מאחסנים תכולת דירה באופן פעיל וצריכים להוציא ולאחסן דברים שונים – הבחירה הטבעית תהיה ביחידות אחסון פרטיות.